Presentation Guideline

2024 KPS Fall Meeting   October 22-26, 2024   Yeosu Expo Convention Center

Official Languages

• Presentations are expected to be either in Korean or in English.

• Sessions may be designated as English only or as Korean only, as indicated by E or by K respectively in the session title.

• Please inquire the relevant divisions or session organizers for further detail.

Oral Presentations

• Oral presentations, in general, will be conducted in real-time in the designated meeting rooms and a few invited sessions, such as pioneer symposia, will be proceeded in hybrid sessions allowing online presentations via Zoom.

• A laptop computer installed with MS PowerPoint and Adobe Acrobat Reader is provided in each session room, and all presentation files should be uploaded during the break between the sessions. Therefore, the speakers should bring their PowerPoint or pdf presentation files on USB flash drives.

• Presentation using a personal laptop or other devices is not allowed.

• The aspect ratios of 16:9 or 4:3 are recommended for your presentation files.

• Please adhere to the time limit for your presentation, which includes setup, presentation, and Q&A: 12 minutes for a contributed talk and 24 (or 36, 48) minutes for an invited talk.

Poster Presentations

• The recommended size of a poster is 100cm (width) x 100cm (height) [Maximum: 120cm x 180cm]

• Place: Yeosu Expo Convention Center Lobby (1F & 2F)

• Schedule

 

Session P1

Session P2

Session P3

Post

10/23 (Wed),
10:00-10:30

10/24 (Thu),
9:00-10:00

10/25 (Fri),
9:00-10:00

Author Presentation (mandatory)

10/23 (Wed),
12:00-13:30

10/24 (Thu),
11:30-13:00

10/25 (Fri),
12:30-14:00

Attendee Viewing
(Registered Attendees and Judges)

10/23 (Wed),
10:30-18:00
10/24 (Thu),
10:00-18:00
10/25 (Fri),
10:00-15:00

Take-Down

10/23 (Wed),
18:00-18:30
10/24 (Thu),
18:00-18:30
10/25 (Fri),
15:00-15:30

(i) Poster presenters are recommended to post the presentation materials on the poster board in Yeosu Expo Convention Center Lobby (1F & 2F) during post time.

(ii) If you are a poster presenter, you must make a presentation and answer the questions from other participants or judges during 'Author Presentation' time. For those who don't make a presentation during the time, their names and affiliations will be put on the no-show list.

Best Presentation Awards

• The Best Presentation Awards recognize outstanding presentations made by student members and are awarded by the KPS in order to encourage students to carry out excellent research.

• The Best Poster Presentation Awardee will be selected based on scientific significance and excellence of presentation and answers.

• Every awardee will be posted on the KPS homepage for recognition just after the conference and a certificate PDF file can be downloaded from MYPAGE on the KPS website.

No-Show Policy

• Oral Presentation: Absence of the presenter without notification 2 hours before presentation time (contact info: abstracts@kps.or.kr, 02-556-4737(ext. 3)) will be taken as “No-Show” by the Session Chair or Judges.

• Poster Presentation: 'No-Show' posters will be identified by KPS staff during the ‘Author Presentations’ time. In other to avoid the no-show, the presenter should cancel the presentation (contact info: abstracts@kps.or.kr, 02-556-4737(ext. 3)) 6 hours before 'Author presentations' time.

• In case of No-Show, the corresponding abstract will be eliminated from the program list. Presenters who No-Show may see limitations to present at the KPS meetings in the future.

 

 

*** 저자 안내문 ***

Official Languages

• 발표언어는 국어 또는 영어가 가능합니다.

• 일부 초청세션은 발표언어가 국어 또는 영어로만 제한되어 있는데, 이런 세션은 프로그램표 세션명 앞에 K(국어) 또는 E(영어)로 표기되어 있습니다.

Oral Presentations

• 일반 구두발표는 실시간으로 회의장에서 진행됩니다. 기조강연, 파이오니어 심포지엄과 같은 일부 초청발표는 온/오프라인 발표를 병행하는 하이브리드 세션으로 진행됩니다.

• 모든 구두발표장에는 MS PowerPoint와 Adobe Acrobat Reader가 설치된 노트북이 제공됩니다. 발표자께서는 휴대용 USB 드라이브에 미리 발표자료를 준비하여 주시고 세션과 세션 사이의 휴식 시간에 발표장에 있는 노트북에 복사하여 주십시오.

• 개인 노트북이나 장비 사용은 금지됨을 양해하여 주십시오.

• 발표자료의 가로세로 비율은 16:9과 4:3 중 택하여 준비하시면 됩니다.

• 발표자께서는 발표시간을 엄수하여 주십시오. 일반 구두발표 시간은 질의응답을 포함하여 12분이고 초청발표의 경우는 24분, 36분, 48분 입니다.

Poster Presentations

• 권장 포스터 크기: 100cm (width) x 100cm (height) [Maximum: 120cm x 180cm]

• 포스터 발표장: 여수엑스포컨벤션센터 1층 & 2층 로비

• 일정

 

Session P1

Session P2

Session P3

포스터 부착

10/23 (수),
10:00-10:30

10/24 (목),
9:00-10:00

10/25 (금),
9:00-10:00

저자발표 (의무사항)

10/23 (수),
12:00-13:30

10/24 (목),
11:30-13:00

10/25 (금),
12:30-14:00

포스터 관람

10/23 (수),
10:30-18:00
10/24 (목),
10:00-18:00
10/25 (금),
10:00-15:00

포스터 탈착

10/23 (수),
18:00-18:30
10/24 (목),
18:00-18:30
10/25 (금),
15:00-15:30

(i) 포스터 발표자들은 위의 포스터 부착 시간과 포스터 번호를 확인하시고 해당 시간 포스터 발표장에 포스터를 부착하여 주시기 바랍니다.

(ii) 저자발표 시간에는 반드시 본인 포스터 앞에서 다른 참가자들에게 연구결과를 설명하고 질의에 응답하여 주시기 바랍니다. 이 시간에 발표를 하지 않는 경우 노쇼 명단에 올라가게 됩니다.

Best Presentation Awards

• 초록접수 시 우수발표상을 응모하신 구두발표 또는 포스터발표 학생들을 대상으로 심사가 진행되며 우수발표자들에게는 한국물리학회장상인 우수발표상을 수여합니다.

• 우수발표상 수상자는 연구성과와 발표내용, 질의에 대한 응답을 기준으로 평가하여 선정됩니다.

• 학술대회 종료 후 우수발표상 수상자 명단이 한국물리학회 홈페이지에 게시되며, 발표자는 마이페이지에서 PDF 상장을 내려받으실 수 있습니다.

No-Show Policy

• 구두발표 초록을 제출하신 저자께서는 발표가 취소될 경우 발표시간 2시간 전에 학회 초록담당자에게 연락을 주셔야 하며, 위와 같이 통보 없이 발표를 하지 않을 경우 노쇼 명단에 포함됩니다. (학회 담당자 연락처: abstracts@kps.or.kr, 02-556-4737(ext. 3)).

• 포스터발표 초록을 제출하신 저자께서는 발표가 취소될 경우 발표시간 6시간 전에 학회 초록담당자에게 연락을 주셔야 하며, 위와 같이 통보 없이 발표를 하지 않을 경우 노쇼 명단에 포함됩니다. (학회 담당자 연락처: abstracts@kps.or.kr, 02-556-4737(ext. 3)).

• 노쇼 명단의 초록은 프로그램에서 모두 삭제되며 향후 한국물리학회에서 주관하는 학술대회에서 발표 제한을 받을 수 있습니다.