News & Notice

2024 KPS Spring Meeting   April 23-26, 2024   Daejeon Convention Center
  • Authors Presentation Guideline for 2021 KPS Fall Meeting(저자 발표 준비 안내)
  • 작성자 관리자 등록일 2021-09-24 조회수 1864
  • Greetings from the Secretariat of the Korean Physical Society (KPS).

    Thank you for submitting your abstracts to the 2021 KPS Fall Meeting. The submission schedule for oral and poster presentation materials is below:

    Presentation Materials Submission: 2021. 9. 27 (Mon.) 9:00 ~ 10. 11 (Mon.) 23:59

    The guideline is available for making and uploading oral and poster presentations on the Presentation Guidelines page at the website of the 2021 KPS Fall Meeting. For your information, you can review exemplary presentation files selected from the winners of the Best Presentation Award at the 2020 KPS Spring Meeting below.
    https://www.kps.or.kr/conference/event/content/content.php?_mid=1187,1208

    Oral presenters must submit pre-recorded videos, which will be broadcasted during the conference, just like the 2021 KPS Spring Meetings. The oral presenters must attend the Zoom meeting for real-time Q&A. However, invited speakers have an option to select the real-time presentation.

    The procedure for making and submitting poster presentation materials is the same as the 2021 KPS Spring Meeting. In the 2021 KPS Fall Meeting, additionally, poster presenters are required to attend the assigned 'e-Poster Online Discussion' sessions. In the ‘e-Poster Online Discussion’ session, the poster presenter must access the Zoom rooms to briefly explain his or her research area for 1~2 minutes and answer questions from other participants or judges. All procedures are managed by the chair of each poster Zoom room. Please make sure that the poster presenter who is assigned to the session P1(P2) must attend the Zoom room which is open on October 20 (Wed.) 17:10 to 18:00 (October 22 (Fri.) 14:00 to 14:50). You can find the assigned times for the ‘e-Poster Online Discussion’ session on the website (Program > Entire Programs > Poster Sessions). The nomination of the Best Poster Presentation will be made based on the evaluation of the presentation materials, Q&A conducted in the comments, and ‘e-Poster Online Discussion’ presentations.

     

    Session

    Date and Time

    Presentation Method

    e-Poster Release

    Oct. 18(Mon.) - Oct. 22(Fri.)

    Poster presenters daily check the comments on their presentation.

    e-Poster Online Discussion (P1)

    Oct. 20(Wed.) 17:10-18:00

    Poster presenters for P1 must attend to explain their research fields and reply to the questions.

    e-Poster Online Discussion (P2)

    Oct. 22(Fri.) 14:00-14:50

    Poster presenters for P2 must attend to explain their research fields and reply to the questions.

     


    한국물리학회 교신저자님 및 발표자님께

    2021년 가을학술논문발표회에 초록을 제출해 주셔서 감사합니다.
    구두발표 및 포스터발표를 위한 발표자료 제출 일정은 다음과 같습니다.

    발표자료 제출 기간: 2021. 9. 27(월) 오전 9시 ~ 10. 11(월) 자정

    구두 및 포스터 발표자료 제작 및 업로드 가이드는 아래 2021년 가을학술대회 홈페이지의 Presentation Guideline에서 확인하실 수 있으며, 본 사이트에 지난 학술대회 구두 및 포스터 우수발표상 수상작을 예시로 게시하였으니 참고하시기 바랍니다.
    https://www.kps.or.kr/conference/event/content/content.php?_mid=1187,1208

    구두발표의 경우 이번 가을학술대회에서도 사전 녹화 동영상을 제출하여 발표하시고, 화상 회의에 접속하셔서 질의에 대한 응답을 해주셔야 합니다. 다만 초청연사의 경우 실시간 발표를 선택하실 수 있습니다.

    포스터발표의 경우 발표자료 제작 및 제출 방법은 지난 2021년 봄학술대회와 동일하며, 학술대회 기간 동안 포스터 홈페이지에 접속하셔서 댓글 창에 있는 질문에 대해 답글을 작성해 주셔야 합니다. 이와 더불어, 이번 가을학술대회에서는 포스터 발표자가 Zoom 화상회의 방에 접속하여 본인 연구 분야를 1~2분간 간략하게 설명하고 다른 참가자 또는 심사위원들의 질문에 답해야 합니다. 모든 절차는 각 포스터 화상회의방의 좌장에 의해 진행됩니다. Session P1에 배정된 포스터 발표자는 10월 20일(수) 17:10~18:00에 Zoom에 접속하여 발표하고, P2에 배정된 포스터 발표자는 10월 22일(금) 14:00~14:50에 Zoom에 접속하여 발표합니다. 본인에게 배정된 포스터 발표시간은 Entire Sessions > Poster Sessions에서 확인하실 수 있으며, 포스터 우수발표상 심사는 발표자료, 댓글과 함께 온라인 포스터 화상회의방에서 진행하신 발표 및 질의 응답 내용을 바탕으로 이루어 집니다.

     

    구분

    기간

    발표 방법

    e-Poster 게시

    10월 18일(월)-10월 22일(금)

    상시 댓글을 확인하고 질문에 답글을 게시합니다.

    e-Poster Online Discussion (P1)

    10월 20일(수) 17:10-18:00

    P1에 배정된 발표자는 반드시 Zoom에 접속하여 연구 소개와 질의응답을 진행해야합니다.

    e-Poster Online Discussion (P2)

    10월 22일(금) 14:00-14:50

    P2에 배정된 발표자는 반드시 Zoom에 접속하여 연구 소개와 질의응답을 진행해야합니다.

     

  • 첨부파일